Στην Αγ. Σοφία, η περφόρμανς Αrvores (Δέντρα) της Clarice Lima. Σώματα ανάποδα με στερέωση στο κεφάλι, θυμίζοντας δέντρα, επιδιώκοντας την αντιστροφή του χώρου και την αμφισβήτηση του χρόνου. Το έργο εξερευνά τους πιθανούς τρόπους που διαθέτει ένα σώμα για να αντισταθεί, να επιμείνει και να προτείνει δυνατότητες. -(φώτο, http://www.parallaximag.gr)
του Γιάννη Παπαγρηγορίου.
Η δημιουργία πεζόδρομου ή γενικότερα το θέμα των αστικών αναπλάσεων στο Ωραιόκαστρο, δεν μπορεί να αποτελεί θέμα «διαπραγμάτευσης»   και συζήτησης μεταξύ της διοίκησης  του δήμου και  συλλόγων- σφραγίδα, που βάζουν μάλιστα και όρους.
Όρους για πάρκινγκ, όρους για το τι καιρό θα κάνει όταν θα γίνει ο πεζόδρομος και άλλα τέτοια ευτράπελα που συγκινούν τους χωρατατζήδες  της αγοράς, γιατί ένας πελάτης τους  είπε κάποτε- πριν από χρόνια-  ότι δεν μπόρεσε να ψωνίσει γιατί δεν έβρισκε που να παρκάρει την αμαξάρα  του και φοβούνται μην συμβεί αυτό για δεύτερη φορά και  ξαναχάσουν τον ήδη χαμένο  πελάτη.
Να πούμε με την ευκαιρία  ό,τι όπου έγινε πεζόδρομος, Εύοσμο και Καλαμαριά, έγινε με την αντίθετη γνώμη των τοπικών εμπορικών συλλόγων, οι οποίοι τρομάρα τους αντιδρούσαν και είχαν χρησιμοποιήσει ακόμη και ένδικα μέσα, προκειμένου να «υπερασπιστούν» τα λεγόμενα επαγγελματικά τους συμφέροντα κι ας μην ήξεραν που πάνε τέσσερα, όπως αποδείχθηκε.
Η  ΕΛΣΤΑΤ είναι γνωστή για τα  περίεργα στατιστικά της. Τελευταία της έρευνα έδειξε, ότι 6 στους 10 Έλληνες δεν είναι καθόλου ικανοποιημένοι με τη ζωή τους, την οικονομική τους κατάσταση και την εργασία τους, αλλά ταυτόχρονα  δεν θέλουν να γίνουν εκλογές, γιατί μπορεί να καλυτερεύσουν τα πράγματα, και αυτό δεν θα το αντέξουν, θα προσθέταμε εμείς, γιατί αγαπάνε τη μιζέρια.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με ορισμένους που αντιδρούν στον πεζόδρομο. Ο πεζόδρομος, μαζί με το χαμόγελο, τη θετική διάθεση, τις  καλές τιμές και τις διαπροσωπικές σχέσεις  των επαγγελματιών του Ωραιοκάστρου με τους πελάτες, θα αυξήσει την επισκεψιμότητα και θα ανοίξει προοπτικές για την τοπική αγορά.  Ο κόσμος έχει κουραστεί από  «επαγγελματίες» που είναι ερασιτέχνες και μάλιστα δεν κουράζονται να το φωνάζουν  με την στάση τους, όπως και  στο θέμα του πεζόδρομου.
Ο αρχιτέκτονας και αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης Θανάσης Παππάς στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ωραιόκαστρο για το  θέμα της πεζοδρόμησης τόνισε τη μεγάλη σημασία που έχει η ανάδειξη της ταυτότητας του ιστορικού και εμπορικού κέντρου μιας πόλης. Υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα  την ανάγκη οι αστικές αναπλάσεις να έχουν οντότητα και να συνδέονται οργανικά με το συνολικό πολεοδομικό σχεδιασμό, τις προβλεπόμενες χρήσεις και  δραστηριότητες, ώστε  να μην αποτελούν μια μεμονωμένη παρέμβαση.
Ιδιαίτερη σημασία απέδωσε επίσης στη θέση που πρέπει να διεκδικήσει ο δήμος Ωραιοκάστρου για  τις συνδέσεις του, με τα δίκτυα κυκλοφορίας και μεταφοράς που βρίσκονται στον περίγυρό του και σε εξέλιξη, όπως ο εξωτερικός και εσωτερικός περιφερειακός, η Εγνατία οδός και οι άλλοι οδικοί άξονες  προς Κιλκίς και Σέρρες.
Και βέβαια στα προαπαιτούμενα ενέταξε και την απόκτηση κυκλοφοριακής μελέτης, για το κέντρο και τις παρυφές του.
Δίχασε τον δήμο με την Περιφέρεια και τους πολίτες αλλά τελικά έμεινε (ευτυχώς), ο πεζόδρομος της Αγίας Σοφίας - (φώτο, http://www.parallaximag.gr)
Στη συνέχεια, στην πολύ ενδιαφέρουσα κατά γενική ομολογία εισήγησή του, αναφέρθηκε ακόμη και στα τεχνικά χαρακτηριστικά των αστικών αναπλάσεων, στις οποίες κυρίαρχο στοιχείο   θα πρέπει να αποτελούν τα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά των υλικών. Χωρίς τσιμέντα και πλάκες πεζοδρομίου, με δενδροφυτεύσεις και μείωση οχλήσεων και ρύπων των αυτοκινήτων. Το κέντρο της πόλης με την ανάπλασή του, πρέπει να αποδοθεί στους κατοίκους και όχι στα αυτοκίνητα. Στους πεζούς και στο ποδήλατο, να αποδοθεί σαν δημόσιος χώρος στα παιδιά, τους νέους  και τους ηλικιωμένους και σε όλες τις κοινωνικές κατηγορίες, για τις οποίες θα αποτελέσει ξανά το σημείο αναφοράς και συνεύρεσης του αστικού ιστού και θα λειτουργεί αποθαρρυντικά έως και αποτρεπτικά για τη χρήση του αυτοκινήτου.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top